Ha a Mad Max zombik között játszódna…
Az alapjáték tesztjét itt olvashatjátok el: Dying Light
Mindenki kedvenc zombis játéka egy évvel a megjelenése után kiadja első nagyobb DLC-jét. A Dying Light: The Following-ra keresztelt letölthető tartalom egy egészen új játékmenetet és hatalmas bejárható területet hozott. Külön ki kell hangsúlyozni, hogy a hasonló volumenű DLC-k igazán ritkák manapság, szóval az EA akár tanulhatna is a Techland-től. Azok, akik játszottak az alapjátékkal, először kicsit csalódottak lehetnek, hiszen a jól megszokott és megkedvelt formák csakhogy nem elkoptak, helyettük más került előtérbe. Pár perc után, viszont mindenki újra éli az egy évvel ezelőtti örömöket, hiszen a The Following rengeteg mókát tartogat a felfedezőknek és legalább ugyan ennyi izgalmat is.
Az új tartalom játszható az alapjáték végigjátszása nélkül is, de nem érdemes így belekezdeni. Egyrészt azért, mert a The Following feltételezi, hogy ismerjük a Dying Light rejtelmeit, ezért erősebb zombikkal találkozunk már rögtön az elején, másrészt azért nem, mert így nem ismerhetjük meg a főhős, Kyle Crane történetét, valamint nem tudjuk átvinni a karakter mentéseinket. Azért sokat számít az, ha már előzetesen kiépítettük a saját szájunk ízének megfelelő képesség rendszert. Harmadrészt pedig: az alapjáték is bitang jó, vétek lenne kihagyni. Hogy rátérjek a The Following-ra, ez egy egészen más felépítésű Dying Light. Az új terület Harran mellett található, egy főképp sík elemekkel fűszerezet vidéki helyszínen. Mint olyan, itt nincsenek nagy épületek, ahol a parkour sportját tudnánk űzni, ellenben a játék átcsap Mad Max-be. Legjobb barátunk egy kis buggy lesz, amivel szelhetjük majd a földeket.
Mint olyan, így a parkour a háttérbe szorul, de az autózás is igen jó móka. A The Following egy hatalmas területet kínál elénk, ahol a legjobb utazási módszer az buggy használatával érvényesül majd. Ő lesz a legjobb barátunk és a leghűségesebb társunk, ami törődést igényel. Egyrészt etetnünk kell majd benyával, másrészt pedig, mivel parkour híján vagyunk, így a zombik hadát harccal tudjuk tizedelni, ők viszont elég erősek és sokan vannak, ráadásul van egy kocsink, így mire következtetünk? Pontosan. Carmageddon. Egy egész szintrendszer alapszik a buggy-ra. Gyűjthetünk tapasztalatot a vezetés közben, mely során egyre pazarabb gyilkoló masinává alakíthatjuk négykerekűnket. Szerelhetünk rá különféle lökhárítókat, lángszórót vagy éppen aknákat is szórhatunk el vezetés közben. Egy szóval a dara most a négykerekűnkön fog múlni.
A játék egy igen érdekes sztorival rukkol elő, ami eleinte nagyjából ugyan ennyire unalmas. A hatalmas területen találkozunk egy száz éve fennálló szektával, akik egy olyan titkot őriznek, ami segíthet a zombik hadát túlélni. Persze bizonyítanunk kell, hogy alkalmasak vagyunk a tudásra, így ki kell érdemelnünk azt. Mondanom sem kell, hogy rengeteg mellékküldetés és kihívás van a játékban, aminek során folyamatosan a nagy területen kell autókáznunk, de ami még érdekesebb és talán fura is, hogy ezeket a missziókat nem hanyagolhatjuk el. Szemben a többi játékkal, itt nem tehetjük meg azt, hogy csak a főküldetés láncra fókuszálunk, mert a The Following-ba ahhoz, hogy a sztori csepegjen tovább, a bizalom megszerzése nélkülözhetetlen, amit csak akkor érünk el, ha a mellékküldetésekből is kivesszük a részünket. A játék így rákényszerít minket, hogy minden melót elvállaljunk, ezzel is növelve a játékidőt.
Persze a rengetek misszió akkor a legizgalmasabb, ha társaink is segítenek benne. Lehetőségünk van co-op is játszani, így a buggy-t megosztva is tudjuk használni. Míg valaki vezet, addig a beépített lőállásból íjpuskával hasznosan eltölthetjük az időt A és B pont között. A versengés is helyett kapott a játékban. A parkour kihívások helyett, itt versenyek vannak. Olyanok, mint: ki tud több zombit elütni megadott idő alatt, vagy ki tud nagyobb pusztítást okozni. Szerencsére az ugrálós móka is megtalálható azért, ami talán a Dying Light egyik legemlékezetesebb komponense. A parkour van, csak háttérbe szorult, de a küldetések között nem egy olyannal találkozunk, amikor a buggynak nem vesszük hasznát, így a sziklák és barlangok rejtelmei között, marad a jó öreg ugrálás.
Végezetül a The Following egy olyan DLC lett, amilyennek minden letölthető tartalomnak lennie kéne. 20 euróért jócskán kapunk anyagot: nagy terület, új kihívások, sok küldetés és új játékbeli komponensek a buggy szerepében, amit gondosan építgethetünk. Talán a folyamatos autózás és a végtelen küldetések halmaza néha már túl sok, a sztori elég langyos, bár a vége kárpótol majd minket, de ez még mindig igen jó móka. Senki sem fog csalódni, aki beruház majd a Dying Light: The Following-ra. Nem tudom mit terveznek majd a Dead Island 2-ben, de az biztos, hogy a fejlesztők felköthetik a bugyogót, mert ezt nehéz lesz felülmúlni, ha egyáltalán lehet. Steam-en el tudjátok érni, jó szórakozást!
Pro:
+ Hatalmas új terület
+ Buggy
+ Sok, különféle mellékküldetés
Kontra:
– … amiket kötelezően csinálnunk kell
– Egyszerű történet